Nefit eService

Nefit eService
 

Melding, diagnose en bijsturen via uw smartphone

Dankzij de slimste thermostaat, Nefit Easy, is een heel nieuwe manier van werken mogelijk.
Wanneer een cv-storing dreigt bij één van uw klanten, ontvangt u direct een melding. Via uw smartphone kunt u op afstand meteen een eerste diagnose stellen, waar u op dat moment ook bent. Dat zorgt voor meer efficiëntie. En het biedt vooral ook unieke mogelijkheden om klanten aan u te binden en uw bedrijf te onderscheiden met innovatieve dienstverlening. Nefit eService is nu voor u beschikbaar via de Nefit Service Tool installateursapp (update oktober 2014).

De voordelen
■ Efficiëntere dienstverlening
■ Onderscheidende service
■ Versterkt klantrelaties

Hoe werkt Nefit eService?
1. Er is of dreigt een vergrendelende storing aan het cv-toestel van een klant.
2. De Nefit Easy thermostaat stuurt een melding naar de smartphone van de gebruiker, waar deze zich op dat moment ook bevindt.
3. De gebruiker stuurt de melding met een druk op de knop naar zijn installateur.
4. De installateur ontvangt een e-mail met de displaycode en een link naar de complete oplossingsmethodiek in zijn Service Tool app.
Via de app stuurt installateur een toegangsverzoek naar de gebruiker.
5. De gebruiker geeft akkoord, waarna de installateur direct toegang heeft tot het cv-toestel.
6. De beveiligde verbinding met de Nefit Easy thermostaat wordt na afloop automatisch verbroken.
Tijdens de service ziet de gebruiker een aftelklok in het display.

Nefit Service Tool app biedt o.a. de volgende functies voor service op afstand:
■ Weergave display-code en cause-code
■ Uitlezen instellingen cv-toestel
■ Wijzigen instellingen cv-toestel
■ Grafische weergave toesteldata
■ Uitleg en oorzaken foutcode
■ Uitlezen foutenhistorie
■ Testen componenten en resetten
■ Instellen weersafhankelijk regelen

 

Gemak dient de installateur - het principe

Met de Nefit Service Tool II app maakt service en onderhoud aan Nefit HR-toestellen nog makkelijker. De toesteldata worden naar uw Service Tool II App gestuurd via de Nefit Easy thermostaat. U kunt direct een eerste diagnose stellen via uw eigen smartphone, waar u ook bent!

Bekijk de video

 

Zo werkt Nefit eService!

Efficiënt werken, waar u ook bent. Dat kan met de Nefit eService, via de installateursapp. De eindgebruiker ontvangt direct een melding als een cv-storing optreedt. Met een druk op de knop wordt u geïnformeerd. Zo kunt u direct een eerste diagnose stellen en wordt uw dienstverlening nog innovatiever. Precies weten hoe het werkt?

Bekijk de video

 

Voor nieuwe én bestaande installaties
Als er een Nefit Easy thermostaat op aangesloten is, kunt u alle Nefit cv-toestellen voorzien van het EMS-protocol op afstand uitlezen en resetten. Als u vaststelt dat een servicebezoek noodzakelijk is, kunt u dit optimaal plannen. Perfect voorbereid op pad met de juiste onderdelen. Dat scheelt extra ritten, en dus tijd en geld. Nooit meer zoeken naar servicecodes. Altijd actueel en trefzeker, eenvoudig en tijdbesparend. Via Easy herkent uw Service Tool app het cv-toestel automatisch.

Sterkere klantrelaties
De Easy app biedt de mogelijkheid om de contactgegevens van de installateur in te voeren. Dit kan bij ingebruikname of achteraf. Via de Nefit Service Tool App kunt u bijvoorbeeld heel eenvoudig uw contactgegevens naar de gebruiker sturen. Hij hoeft ze alleen nog maar te accepteren om ze automatisch in zijn Easy app op te slaan. Als er in de toekomst dan een storing optreedt of dreigt op te treden, zal de gebruiker de melding met een druk op de knop naar uw bedrijf doorzetten. Zo zorgt u voor een unieke en nog sterkere relatie met uw klanten!.

Nefit eService is nu beschikbaar - voor iedere installateur!
Het enige dat u nodig heeft, is uw smartphone. Update of download de Nefit Service Tool app en klaar! U kunt direct service op afstand verlenen aan al uw klanten met een Nefit Easy thermostaat en een Nefit HR-ketel voorzien van EMS-protocol. Heeft de klant geen Easy? Gebruik dan voor toesteluitlezing ter plekke de Nefit Service Key II met ingebouwde WiFi-module om direct te communiceren met de ketel.

■ Direct melding van storingen bij klanten
■ Op afstand communiceren met Nefit HR-ketels
■ Alles in één app - zie Google Play en App Store
■ Alle servicecodes en oplossingen direct op uw smartphone

Download nu de Nefit Service Tool App