Nieuwsarchief

Binnenlandse groei zonne-energie verdubbelt

15 januari 2015 - De binnenlandse groei van zonne-energie blijft zich verdubbelen, ook in 2013.
Dit staat in het Nederlandse National Survey Report PV Power Applications 2013 dat onlangs is gepubliceerd.

In dit rapport staan de ontwikkelingen in 2013 beschreven op het gebied van zonne-energie in Nederland: het onderzoek, de industrie en de marktontwikkelingen. De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland stimuleert zonne-energie in opdracht van het ministerie van Economische Zaken.

Interne markt ontwikkelt zich positief
Alle deelnemende landen sturen jaarlijks een nationale update aan het International Energy Agency (IEA). RVO.nl doet dat voor Nederland. Uit het rapport blijkt dat een aantal trends zich ook in 2014 doorzet: de positieve ontwikkeling van de interne markt.

Bron: www.rvo.nl

 

Slimme thermostaten: bij Easy géén verborgen kosten

Vara Kassa 10 december 2014 - Een slimme thermostaat, al dan niet geleverd bij een energiecontract, blijkt minder goedkoop dan het lijkt. Verborgen kosten drijven de rekening flink op. Dat meldt het televisieprogramma Kassa zaterdag, dat met vergelijkingssite Gaslicht.com onderzoek deed. Met een slimme thermostaat, niet te verwarren met een slimme meter in de kast, kan bijvoorbeeld de verwarming op afstand worden bediend. Dat de kosten bij een aantal thermostaten oplopen, komt door installatiekosten en kosten voor updates. Als hij bij een meerjarig contract van een energiebedrijf zit, lopen gebruikers daarnaast een bonus mis doordat ze niet kunnen overstappen.
Bron: Nu.nl / ANP

Uit dit onafhankelijk onderzoek komt Nefit Easy overigens goed naar voren: eenmalige aanschaf, geen verplicht contract en géén verborgen kosten.

Bekijk hier het item van Kassa over slimme thermostaten

 

Veiligheidsinspectie door Nefit-servicemonteur

23 november - Naar aanleiding van de publiciteit over problemen door fouten bij de installatie van nieuwe cv-ketels wordt Nefit steeds vaker benaderd door consumenten. Zij verzoeken Nefit om een „veiligheidscheck“ van hun Nefit-toestel. Vaak gaat het om consumenten zónder onderhoudscontract of vaste installateur.

Nefit adviseert deze consumenten in eerste instantie om contact op te nemen met de eigen installateur. In die gevallen waar nadrukkelijk naar een check door de fabrikant zelf wordt gevraagd, biedt Nefit de mogelijkheid van een veiligheidsinspectie door een Nefit-servicemonteur. Het bedrag dat voor deze werkzaamheden rechtstreeks bij de consument in rekening wordt gebracht, bedraagt € 60,- (incl. BTW).

Resultaat van de inspectie kan zijn dat Nefit adviseert bepaalde werkzaamheden uit te laten voeren, waar mogelijk door de eigen installateur. In die gevallen waar geen sprake is van bestaande relatie met een installatiebedrijf verwijst Nefit naar de dealerlijst op de Nefit-website. Bij iedere inspectie zal Nefit de consument bovendien adviseren om een onderhouds- en servicecontract af te sluiten bij de Nefit Dealer. Op deze wijze wil Nefit het afsluiten van service- en onderhoudscontracten stimuleren en daarbij de partner-installateurs actief betrekken.

Nefit-partners zijn onlangs per brief van deze nieuwe service op de hoogte gebracht.

 

2.000 installateurs bezoeken Nefit on Tour

Gedurende de hele maand oktober was Nefit on Tour. Op 18 locaties in heel Nederland lieten wij zien wat we in huis hebben. Zo introduceerden we Nefit eService, het unieke concept waarmee elke installateur op afstand cv-storingen kan oplossen. Er waren demonstraties van de nieuwste HR-toestellen ProLine NxT en TrendLine AquaPower Plus (CW6). Naast de nieuwste ontwikkelingen en updates rondom Nefit Easy was er ook gelegenheid om kennis te maken met de nieuwe ModuLine 1000 thermostaat. Deze nieuwe eenknops-thermostaat is een uitstekende match met de ProLine NxT HR-ketel. De bijna 2.000 relaties van Nefit kregen een klein kijkje in de keuken van onze afdeling Research en Development. Zo zagen ze hoe je via Nefit Easy je verwarming op afstand kunt bedienen met een ultramoderne smartwatch. Ook actuele ontwikkelingen in de markt kwamen aan bod. ‘’Wij kijken terug op een drukbezochte en zeer geslaagde Tour,’’ aldus Jan Blom, marketing manager, ‘’We steken er veel energie in en het is altijd weer verheugend om te zien dat zoveel relaties de moeite nemen om ons te bezoeken. Als zij een leuke en interessante avond hebben, is het voor ons een geslaagd evenement.’’

Nefit on Tour Nefit on Tour Nefit on Tour Nefit on Tour Nefit on Tour

 

Koolmonoxidevergiftiging: eisen nodig aan kwaliteit installateurs

3 november 2014 - Bij de installatie vannieuwe cv-ketels worden teveel fouten gemaakt en daardoor neemt het aantal gevallen van koolmonoxidevergiftiging toe. Voorzitter Tjibbe Joustra van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zegt dat installateurs vaak niet vakbekwaam zijn. Jaarlijks komen gemiddeld tien mensen om door koolmonoxidevergiftiging en raken er honderd gewond. Ouderwetse open geisers, waarin het reukloze gas ontstaat door onvolledige verbranding, waren er vroeger doorgaans de oorzaak van.

Het EO-programma Dit is de Dag Onderzoek meldt vandaag dat het aantal ongelukken met koolmonoxide vorig jaar is toegenomen, terwijl er minder oude geisers in Nederlandse huizen worden gebruikt. In 2013 lag de oorzaak bij 83 gevallen in de cv-ketel, tegenover dertig door geisers. Bij de installatie van die moderne apparaten worden fouten gemaakt, waardoor het gas toch vrijkomt.

Beunhazen
Installateur is een vrij beroep. Er worden geen eisen aan installateurs gesteld en daardoor hebben beunhazen vrij spel. Joustra: "Koolmonoxide is een onderschat probleem. Hier vallen behoorlijk wat slachtoffers. Wij vinden het van belang dat vakbekwame mensen langskomen om iets te installeren. Daar hebben mensen gewoon recht op."

Brandweer Nederland vindt dat er eisen moeten worden gesteld aan de kwaliteit van installateurs en wil dat de rijksoverheid dat regelt. Ook moet er onmiddellijk een verbod komen op het gebruik van oude geisers. Charles Meijer van Brandweer Nederland zegt dat het terugdringen van deze geisers nog altijd veel te langzaam gaat.

Bron: www.nos.nl

 

Wijziging telefoonnummers

Om u nog beter van dienst te zijn, vernieuwen wij onze telefooncentrale en veranderen we vanaf nu het telefoonnummer van de Nefit DealerLine en Bosch SupportLine in:

Nefit/Bosch SupportLine: 0570 602 206

Daarnaast veranderen ook de volgende telefoonnummers:
Nefit/Bosch algemeen wordt 0570 602 602
Nefit/Bosch Consumentenlijn wordt 0570 602 500
Nefit/Bosch Trainingen wordt 0570 602 395

De doorkiesnummers van individuele medewerkers blijven echter ongewijzigd.

Het oude telefoonnummer blijft voorlopig nog bereikbaar. Toch is het handig om het nieuwe nummer direct te veranderen in uw telefoon en administratieve systemen, zodat u ons optimaal kunt bereiken.

 

Nefit start nieuwe campagne op TV en radio

Oktober 2014 - Vanaf 6 oktober is de nieuwe TV-campagne van Nefit van start gegaan. In de campagne staan de slimme thermostaat Nefit Easy en de nieuwe generatie Nefit HR-ketels centraal. Thema van de campagne is: Dubbel besparen met Nefit. Naast een aanzienlijke besparing op energiekosten kunnen consumenten namelijk profiteren van een aantrekkelijke actie. Bij aanschaf van een Nefit TrendLine HR-ketel of één van de actiecombinaties ontvangen zij tijdelijk € 100,- tot € 350,- euro retour.

De TV-commercial is dagelijks een groot aantal keren te zien op de meeste nationale zenders. Daarnaast is Nefit Easy ook te zien in verschillende tv-programma’s en later dit najaar te horen op alle grote radiozenders.

 

Vakbeurs Hardenberg 2014

augustus 2014 - Op 9, 10 en 11 september 2014 vindt de 15e editie van Installatie Vakbeurs Hardenberg plaats.

Installatie Vakbeurs Hardenberg richt zich op directie en medewerkers van installatiebedrijven, maar ook op inkopers, vertegenwoordigers, hoofden van technische diensten, adviesbureaus en gemeenten. Met entreebewijs kunt u deze vakbeurs bezoeken, inclusief gratis entree, parkeren en hapje en drankje.
Klik hier om kosteloos een entreebewijs aan te vragen.

 

Installateurs meest tevreden over Nefit

28 juli 2014 - Nefit stelt zich al sinds jaar en dag ten doel om de beste service te verlenen. Wij zijn er dan ook bijzonder trots op dat we voor de vierde keer in vijf jaar uit de bus komen als de nummer een. Nefit is ook dit jaar het merk waarover installerend Nederland het meest tevreden is. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende klanttevredenheidonderzoek van Bouwkennis.

Tweede jaar op rij
''Fabrikant van cv-ketels Nefit heeft voor het tweede jaar op rij de hoogste klanttevredenheid onder W-installateurs. Het verbeteren van de klanttevredenheid moet voor elke organisatie een topprioriteit zijn. De BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid peilt daarom jaarlijks de klanttevredenheid van E-installateurs, W-installateurs en adviseurs met de belangrijkste fabrikanten en handelaren. Onder installateurs is van twaalf belangrijke aspecten de tevredenheid gemeten, onder adviseurs van elf. Daarnaast is ook een algemeen tevredenheidcijfer per merk gevraagd. De top-5 is opgemaakt aan de hand van dit cijfer.''

Top-5 door elkaar geschud
De top-5 wordt in vergelijking met vorig jaar redelijk door elkaar geschud en kent zelfs twee nieuwe gezichten. De top-5 kent één fabrikant van cv-ketels minder dan vorig jaar. Nefit en Bosch pakken twee posities in de top-5. Bosch zakt wel naar een vierde plaats. Als fabrikant van cv-ketels claimt Nefit voor het tweede jaar op rij de nummer 1-positie.

Bekijk het volledige artikel op Bouwkennis.nl

 

Winnaars balie-actie Easy en Easy Connect Adapter

Onder het motto ‘’Easy voor iedereen’’ maakten installateurs in juni kans om een Easy en een Easy Connect Adapter te winnen. Om te vieren dat Easy nu ook kan worden gecombineerd met alle andere merken cv-ketels werden alle groothandelsbalies voorzien van actieflyers. Meedoen was heel easy via nefitactie.nl.

Prijsvraag:
Kan Nefit Easy met álle merken cv-ketels worden gecombineerd?

Juiste antwoord:
Ja, Easy werkt met alle OpenTherm cv-ketels, ongeacht het merk (in combinatie met de Easy Connect Adapter)

Winnaars Easy + Easy Connect
Het aantal deelnemers was groot. Uit alle geldige inzendingen met het juiste antwoord op de prijsvraag zijn 5 winnaars geloot. Zij ontvangen een Nefit Easy thermostaat t.w.v. € 213,- inclusief Easy Connect Adapter t.w.v. € 29,- (excl. BTW) .

De winnaars zijn:

De heer J. Peeters - Installatiebedrijf Jeroen Peeters in Beesel
De heer A. van Dalen - WE-PROJECTS in Almere
De heer D. Beltman - Installatiebedrijf Theo Beltman B.V. in Zwolle
De heer M. Wiersma - Installatiebedrijf A.H. Wesselingh in Egmond aan den Hoef
De heer B. Kuijpers – Eneco

De winnaars zijn persoonlijk geïnformeerd. Wij feliciteren ze van harte met de gewonnen prijs. Alle andere inzenders bedankt voor de genomen moeite en hopelijk tot een volgende keer!

Meer over Easy Connect Adapter

 

Nefit-medewerkers fietsen 4000 euro bijelkaar voor het goede doel

Nefit steunt de Deventer Sportploeg 2 juni 2014 - Medewerkers van Nefit/Bosch hebben door met de fiets naar het werk te gaan een bedrag van 4000 euro opgehaald voor de Deventer Sportploeg. De cheque werd overhandigd aan Maarten van Koolwijk, sponsormanager van de Deventer Sportploeg.

300 fietsende medewerkers
Het grote bedrag is door de medewerkers bijeen gebracht door middel van een sponsoractie ter gelegenheid van de landelijke Fietsnaarjewerkdag op 22 mei. Maar liefst 300 medewerkers kozen er op die dag voor om met de fiets naar het werk te komen. Medewerkers bepaalden zelf op basis van het aantal kilometers het te sponsoren bedrag. De directie heeft deze inleg vervolgens verdubbeld. De collega met de langste afstand heeft op de bewuste dag maar liefst 150 kilometer afgelegd. Nefit Industrial, Bussink Koek en Budgetgift uit Deventer hebben als sponsor het evenement mede ondersteund.

Meest bijzondere sportploeg
De medewerkers van Nefit hebben gekozen voor een goed doel in vestigingsplaats van Nefit/Bosch. De Deventer Sportploeg is volgens hen de meest bijzondere sportploeg van Deventer. Alle sporters hebben namelijk een verstandelijke beperking. Zij sporten bij verschillende reguliere sportverenigingen in de stad, op hun eigen niveau. En met ruim 80 sporters en meer dan 30 coaches/begeleiders doet de Deventer Sportploeg in juni mee aan de Special Olympics in Heerenveen. De cheque ter waarde van 4000 euro werd overhandigd aan Maarten van Koolwijk, sponsormanager van de Deventer Sportploeg.

Vaker op de fiets
De landelijke Fietsnaarjewerkdag wordt jaarlijks georganiseerd. Directeur Gezienus Hoving van Nefit/Bosch: “Fietsen naar het werk is gezond, goed voor het milieu en het zorgt ook voor minder files en parkeerproblemen. We hopen door dit evenement dat er meer mensen vaker op de fiets komen. En ik ben er best trots op dat medewerkers van ons bedrijf dit initiatief hebben gekoppeld aan een sponsoractie. Daarmee hebben we twee goede doelen tegelijkertijd bediend!”

 

Nefit op Building Holland 6 - 8 mei 2014

18 april 2014 - Van 6 tot en met 8 mei presenteert Nefit zich op Building Holland in Amsterdam RAI, hét jaarlijkse platform voor beslissers in de woning- en utiliteitsbouw. U vindt er nieuwe producten en diensten van ruim 100 deelnemende bedrijven uit alle schakels in de keten.

Het vakevenement kenmerkt zich door topsprekers, een toonaangevend netwerk van participanten en een uniek co-making concept dat alle participanten gezamenlijk verantwoordelijk maakt voor het succes. Kennis- en netwerkdeling staan centraal. Building Holland is daarom dé ontmoetingsplaats voor beslissers uit de brede bouwsector. Van architecten, aannemers, bouwers, brancheorganisaties, makelaars en ingenieurs tot corporaties, vastgoed financierders, facility managers, overheden, ontwikkelaars, opdrachtgevers, opdrachtnemers, kennisinstituten en toeleveranciers.

Bekijk onder andere onze duurzame systeemoplossing met de volledig elektrische EnviLine warmtepomp in combinatie met Nefit Zonnestroom op de Nefit-stand, nr. 08.611, dagelijks van 10.00-18.00 uur.

Naar de website van Building Holland

 

Nefit grote winnaar VSK-Awards

Nefit VSK-awards 4 februari 2014 - De winnaars van de felbegeerde VSK-Awards zijn bekend. In de categorie Systeemoplossingen won Nefit met de Easy thermostaat. Bovendien kreeg Nefit Easy ook de meeste stemmen van de beursbezoekers, zodat ook de publieksprijs dit jaar naar Nefit ging. In de categorieën Design, Energiebesparing, Systeemoplossingen en Installateurszaken waren uit 32 inzendingen elf nominaties gekozen. En hoewel de jury liever echte doorbraaktechnologie had gezien, was zij unaniem in haar enthousiasme over de inspanningen van fabrikanten om bestaande technologie maximaal door te ontwikkelen.

Nefit Easy
In de categorie Systeemoplossingen werd Nefit eerste met haar Nefit Easy slimme kamerthermostaat. Met de bijbehorende app laat de temperatuur zich op afstand regelen. De Easy meldt ook automatisch storingen. Niet alleen de gebruiker ontvangt storingsmeldingen op zijn smartphone; hij kan ervoor kiezen om ook de installateur deze meldingen automatisch toe te sturen. Die kan vervolgens op afstand de installatie uitlezen, opnieuw instellen en testen. De slimme thermostaat is ook nog eens zelflerend en detecteert de aanwezigheid van personen.

Goed nieuws voor de installatiebranche
De jury prijst ''het lef van Nefit om een slimme thermostaat te ontwikkelen die los van welke energieleverancier dan ook en voor alle (concurrerende) merken cv-ketels gebruikt kan worden.' Nefit laat zich daarmee van zijn beste kant zien. '' Verder zeg de jury bij monde van Ed Nijpels: ''Deze oplossing is ook om een andere reden goed nieuws voor de installatiebranche, oordeelt de jury. De thermostaat is bij storing op afstand af te lezen door de installateur. Die is hierdoor beter in staat vooraf een analyse van het probleem te maken en de juiste materialen mee te nemen om de storing te verhelpen. Een slimme systeemoplossing, handig voor consument en installateur.''

Trend gezet
Als eerste cv-fabrikant kwam Nefit in september vorig jaar met een in eigen huis ontwikkelde slimme cv-thermostaat. De komst van Nefit Easy zorgde voor een doorbraak: de hausse aan aangekondigde introducties van gelijksoortige producten op de VSK doet vermoeden dat Nefit met Easy vroegtijdig heeft ingespeeld op een groeiende trend in de markt. De jury bevestigt dit door het toekennen van de VSK-Award. De belofte van Easy als eerste slimme thermostaat voor alle cv-ketels wordt in ingelost met de komst van de Easy Connect Adapter in april. In juni dit jaar wordt bovendien het op afstand uitlezen, testen en resetten van Nefit HR-ketels via Nefit Easy mogelijk.

Nefit Easy viel in zijn korte bestaan al eerder in de prijzen. In oktober sleepte Nefit Easy de Erkenning Goed industrieel Ontwerp® (GIO) in de wacht, al 29 jaar hét keurmerk voor goed industrieel ontwerp in Nederland.

 

VSK actie

30 januari 2014 – Op VSK-beurs van 3 t/m 7 februari worden deuren geopend naar nieuwe systemen en opkomende technologieën. Zo vindt u er o.a. slimme innovaties zoals Nefit Easy. De Nefit Easy biedt nieuwe kansen. Zo komt bijvoorbeeld service op afstand binnen bereik van iedere installateur.
En met ons uitgebreide en vernieuwde programma energiebesparende en duurzame oplossingen onderscheidt u zich in de huidige markt. Op de VSK laten we u zien wat we in huis hebben voor 2014 en daarna.

Maak op de VSK elke dag kans op een Nefit Easy!
Om u kennis te laten maken met de Nefit Easy hebben we, voor bezoekers aan de VSK, dit jaar weer een mooie actie: Post een bericht en win een Nefit Easy!

Hoe doet u mee?
•Post uw foto, video of bericht over de Nefit-stand via de bekende social media-kanalen
o Uw Facebook-pagina
o www.facebook.com/NefitNL
o Twitter
o Uw YouTube-kanaal
•Maak uw post openbaar
• Vermelding bij elke post #NefitVSK

Onder de origineelste posts verloten we elke dag een Nefit Easy thermostaat!

Hou de Nefit Facebook-pagina in de gaten: we maken dagelijks de winnaar bekend van de vorige dag!

Uw gratis toegangsbewijs
Heeft u nog geen toegangskaart?

Klik hier voor uw gratis toegangsbewijs.

Wij hopen u tijdens de beursweek te mogen begroeten op onze stand!

 

Nefit Easy genomineerd voor VSK Award

19 november 2013 - Een jury onder voorzitterschap van Ed Nijpels heeft Nefit Easy genomineerd voor de VSK Award 2014. De tweejaarlijkse VSK Awards laten zien wat de branche in zijn mars heeft.

Easy werd genomineerd in de categorie Systeemoplossingen, geïntegreerde systemen die door de combinatie van verschillende functionaliteiten zorgen voor meer comfort bij de eindgebruiker.

De jury zegt over Nefit Easy: ''Nefit toont volgens de jury lef om een slimme thermostaat te ontwikkelingen die los van welke energieleverancier dan ook en voor alle (concurrerende) merken CV-ketels gebruikt kan worden. Nefit laat zich daarmee van zijn beste kant zien. Deze oplossing is ook om een andere reden goed nieuws voor de installatiebranche, oordeelt de jury. De thermostaat is bij storing op afstand af te lezen door de installateur. Die is hierdoor beter in staat vooraf een analyse van het probleem te maken en de juiste materialen mee te nemen om de storing te verhelpen. Een slimme systeemoplossing, handig voor consument en installateur.''

De uitreiking van de VSK Awards 2014 vindt plaats in Utrecht op 3 februari 2014 op de eerste dag van de VSK-vakbeurs, waar Nefit uiteraard ook als exposant aanwezig zal zijn. ''Eenmaal in de twee jaar presenteren we de crème de la crème op innovatief gebied,'' zegt voorzitter Ed Nijpels over het belang voor de installatiebranche, ''echte innovaties die haarscherp laten zien hoe de sector het begrip duurzame groei invult. Met praktische innovaties die de installateur zijn klant kan aanbieden.''

 

Nefit Easy in Eigen Huis & Tuin

9 november 2013 - Het klus- en lifestyleprogramma Eigen Huis & Tuin besteedde aandacht aan de slimste thermostaat van Nederland. Het RTL4's populaire programma wordt wekelijks door bijna een miljoen Nederlanders bekeken.

Nefit Easy te zien in Eigen Huis & Tuin

Quinty liet Ilse het gemak van de meegebrachte thermostaat bij haar thuis zien. De Nefit Easy stelt de verwarming automatisch in op de voorkeuren van de aanwezige gebruiker(s). Via de bijbehorende gratis app kun je de thermostaat van een afstand bediening. Heel handig als je op weg bent naar huis en in een heerlijk verwarmd huisje terecht wilt komen! Ben je gewoon thuis, dan kun je met je de touchscreen van de thermostaat eenvoudig de door jouw gewenste temperatuur instellen. De meeste thermostaten zijn niet heel aantrekkelijk om aan de wand te hebben. Deze is echter heel chique en strak in design en pas in elk huishouden!

De thermostaat is los te koop en dus zit je niet vast aan een energiecontract of maandelijkse abonnementskosten. De Nefit Easy detecteert de aanwezige smartphones in huis. Dit maakt het mogelijk dat de thermostaat hoger gaat wanneer de koukleum van het gezin thuiskomt en automatisch daalt in temperatuur wanneer de laatste bewoner het huis uit gaat. Dat maakt elke cv-ketel een stuk efficiënter in energieverbruik. Verder kun je met de app onder andere het gasverbruik voor verwarming en warm water zien en vergelijken met vorige perioden. Het is zelfs mogelijk om via de app de duur van een douchebeurt te beperken. Handig als sommige gezinsleden wel erg lang onder de douche blijven staan! Daarnaast krijg je altijd een melding wanneer er iets mis is of dreigt te gaan met je cv-ketel. Dat is nog eens handig!

Uitzending gemist?

Bekijk hier het item over Nefit Easy.

 

Nefit Easy wint eerste prijs

12 oktober 2013 - De eerste erkenning voor Nefit Easy is een feit. Een onafhankelijke jury heeft zich in Helmond gebogen over de bijna 60 inzendingen voor de Erkenningen Goed Industrieel Ontwerp 2013. De jury was van mening dat Nefit Easy vanaf heden het predicaat Goed Industrieel Ontwerp mag voeren in de categorie design concepten. De uitreiking van de prijs vindt plaats op 22 oktober 2013.

Een Erkenning Goed industrieel Ontwerp® is hét keurmerk voor goed industrieel ontwerp in Nederland, al 29 jaar. Het onderstreept het innovatieve en gebruikersvriendelijke design van Nefit Easy. De Erkenning Goed Industrieel Ontwerp (GIO) is een onafhankelijke prijs op initiatief van de stichting Designlink. De Erkenningen Goed Industrieel Ontwerp wordt ondersteund door een keur aan representatieve beroeps- en brancheorganisatie, kennis- en onderwijsinstellingen en intermediairs en wordt door de keten zelf bekostigd. Sinds 1986 konden meer dan 1.000 producten worden bekroond. Een Erkenning heeft de vorm van een certificaat die de inzender het recht geeft om het GIO beeldmerk te mogen gebruiken in samenhang met het betreffende product.

 

Nefit start nieuwe campagne op TV en radio

oktober 2013
Nefit is een nieuwe landelijke consumentencampagne gestart om bekendheid te geven aan de slimme thermostaat Nefit Easy. De campagne bestaat onder meer uit tv-spots op een tiental nationale zenders. In de spot wordt een van de vele voordelen van Nefit Easy uitgelicht: het simpel op afstand kunnen bedienen van je verwarming met je smartphone, zónder dat je vastzit aan een contract of een abonnement.

Inmiddels is de campagne aangevuld met spots op de radio. Als achtergrondmuziek voor de spots heeft Nefit gekozen voor de bekende klassieker ''Easy'' (Faith no More, 1993. Origineel van Lionel Richie / The Commodores). Daarnaast zet Nefit dynamische webbanners in en worden enkele duizenden billboards geplaatst door heel Nederland. De boodschap in alle uitingen: Easy, de slimste thermostaat. Hoe simpel kan het zijn?

Bekijk de tv-spot
Beluister de radio-commercial
Beluister de radio tag-on

 

Betere informatie over garanties op zonnepanelen nodig

CentroSolar De consument wil betere uitleg over de verschillende vormen van garantie op zonne-energiesystemen. Dit blijkt uit onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van Centrosolar. Het onderzoek toont aan dat er veel onduidelijkheid bestaat over de verschillen tussen product- en vermogensgaranties op zonnepanelen. Meer transparantie in de markt is daarom wenselijk, zowel voor de consument als de installateur en fabrikant.

Het onderzoek werd uitgevoerd om te achterhalen op welke manier de consument zich oriënteert op zonnepanelen. Hierbij werd onderscheid gemaakt tussen consumenten die zonnepanelen bezitten en consumenten die zich al eens op de aanschaf van zonnepanelen hadden georiënteerd.

Uit de survey blijkt dat de garantievoorwaarden die gelden voor zonnepanelen zowel voor de huidige bezitters van panelen als de oriënterende groep consumenten onvoldoende duidelijk zijn. Toch menen vrijwel alle consumenten (93%) dat deze voorwaarden voor zonnepanelen belangrijk zijn. Met name het verschil tussen de twee soorten garanties, de productgarantie en de vermogensgarantie, blijkt ingewikkeld. 77 procent van de consumenten meende dat dit verschil niet duidelijk genoeg gemaakt was tijdens het oriëntatieproces.

Het onderzoek bevestigde het vermoeden: de meeste consumenten weten niet precies wanneer men op welk type garantie aanspraak kan maken. Bijna alle consumenten (94%) vinden dat zij beter geïnformeerd moeten worden over beide garantievormen.

Ruim driekwart van de consumenten (76%) weet op dit moment niet dat er geen aanspraak op de vermogensgarantie gemaakt kan worden als er sprake is van een verminderde opbrengst door een defect in de materialen. Uit de vermogensgarantie kan de consument opmaken hoeveel jaar de fabrikant minimaal verwacht dat de zonnecellen een bepaalde hoeveel energie opwekken. Dit type garantie geldt dus enkel op de zonnecellen. Deze is bovendien alleen van toepassing indien een eventueel verminderd vermogen niet veroorzaakt is door een defect in het materiaal rondom de cellen, zoals het glas of de folie aan de achterzijde.

In het geval van een defect in het materiaal, zoals een glasbreuk of vochtinslag, kan men aanspraak maken op de productgarantie. In de meeste gevallen geldt hiervoor een garantietermijn van 5 tot 10 jaar. Op de vermogensgarantie kan alleen aanspraak worden gemaakt wanneer het vermogen van de panelen lager is dan verwacht, maar dit niet door een materiaaldefect wordt veroorzaakt. Deze termijn ligt meestal rond de 25 jaar. Wanneer een module na 11 jaar bijvoorbeeld door delaminatie kapot gaat, dan heb je niks aan je vermogensgarantie. Delaminatie zou namelijk onder de productgarantie vallen.

Als de consument kiest voor een kwaliteitsproduct zal hij in de meeste gevallen geen aanspraak hoeven maken op garanties. Wanneer de garantietermijnen vastgesteld zijn op basis van uitvoerige levensduurtests, zullen de panelen immers voldoen aan alle producteisen.

Bij de oriëntatie op zonnepanelen letten consumenten het vaakst op prijs, rendement en opbrengst. De garantievoorwaarden werden door 41 procent genoemd als een aspect waarop men let. Toch blijkt veel informatie onbekend en weet 52 procent van de huidige zonnepanelenbezitters ook niet precies hoeveel jaar garantie hij op zijn installatie heeft. Fabrikanten, verkopers en installateurs hebben de verantwoordelijkheid om duidelijk over hun producten te communiceren, vertrouwen te scheppen en zekerheid te bieden. Op die manier weet de consument precies welke eventuele risico’s hij bij een bepaalde productkeuze neemt of juist vermijdt.

Bron: CentroSolar

 

W-installateur weer meest tevreden met Nefit en Bosch

Onafhankelijk onderzoek door Bouwkennis

9 juli 2013 - Nefit heeft dit jaar de hoogste klanttevredenheid onder W-installateurs. Dit blijkt uit de Marketing Score Card Klanttevredenheid Installatie, het jaarlijks terugkerende klanttevredenheidsonderzoek van BouwKennis.

Het verbeteren van de klanttevredenheid is voor veel organisaties een belangrijke doelstelling. De BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid peilt daarom jaarlijks de klanttevredenheid van E-installateurs, W-installateurs en adviseurs met de belangrijkste fabrikanten en handelaren. Onder installateurs is van twaalf belangrijke aspecten de tevredenheid gemeten, onder adviseurs van elf. Daarnaast is ook een algemeen tevredenheidcijfer per merk gevraagd. De top-5 is opgemaakt aan de hand van dit cijfer.

Nefit aan kop
Net als in de drie voorgaande jaren gooien fabrikanten van cv-ketels hoge ogen wat betreft de klanttevredenheid onder W-installateurs. Nefit komt dit jaar wederom drie keer voor in de top-5: als fabrikant van cv-ketels, warmtepompen en boilers.

Top-5 fabrikanten volgens W-installateurs
1. Nefit (cv-ketels)
2. Bosch
3. Nefit (boilers)
4. Remeha
5. Nefit (warmtepompen)

Bron: BouwKennis/USP Marketing Consultancy, juni 2013

Meer over het klanttevredenheidsonderzoek

 

Subsidie zonnepanelen raakt op

15 juli 2013 - Stand van zaken subsidieregeling zonnepanelen voor particulieren.

AgentschapNL maakt op haar website bekend dat er op 12 juli 2013 nog ongeveer 6,7 miljoen euro aan subsidie beschikbaar is. De verwachting is dat er net als vorig jaar een eindsprint plaats gaat vinden. Vermoedelijk is de subsidiepot binnen anderhalve maand leeg. Adviseer uw klanten om dus niet te lang te wachten en nog te profiteren van het voordeel van tot €650.

Meer over de subsidieregeling zonnepanelen

 

Nefit introduceert eigen slimme thermostaat

Nefit Easy, de slimste thermostaat

21 juni 2013 – Nefit introduceert een slimme thermostaat die op afstand kan worden bediend. De ‘Nefit Easy’ maakt bovendien service aan de cv-ketel op afstand mogelijk. De slimme thermostaat biedt consumenten daarmee veel gemak en stelt installateurs in staat hun klanten betere service te bieden.

Easy, smart en effiënt
Met Nefit Easy kan de gebruiker de verwarming thuis overal ter wereld te bedienen met smartphone, tablet of pc. De bediening via het touchscreen van de thermostaat en de bijbehorende app is bijzonder eenvoudig. Easy ziet op basis van de aanwezige smartphones wie er thuis is. Doordat het apparaat zelflerend is, wordt de verwarming automatisch afgesteld op de voorkeuren van de aanwezige gebruikers. Met de slimme thermostaat wordt de verwarming thuis efficiënter gebruikt en wordt inzichtelijk hoeveel gas er wordt verbruikt voor verwarming en warm water. Voor het gebruik van de thermostaat hoeft geen contract of abonnement te worden afgesloten.

Service op afstand
Gebruikers van de Nefit Easy ontvangen via hun smartphone direct bericht als de thermostaat signaleert dat er een cv-storing is of dreigt te ontstaan. Dit bericht, inclusief foutcode, kan de gebruiker desgewenst met een druk op de knop doorsturen naar de installateur. Dat stelt de installateur in staat efficiënter service te verlenen.

Prijs en beschikbaarheid
Nefit Easy is vanaf september beschikbaar voor consumenten voor een adviesprijs van € 257,00 incl. BTW. De bijbehorende app kan gratis worden gedownload via de Apple App Store of Google Play. Na de introductie komen via automatisch updates diverse functies beschikbaar, waaronder het zelflerend vermogen en diverse in-app opties. De slimme thermostaat kan ook met andere merken cv-ketels worden gecombineerd. De adapter voor het aansluiten op cv-ketels van andere fabrikanten is vanaf december 2013 verkrijgbaar.

Meer over Nefit Easy

 

Heffing op zonnepanelen uit China

Juni 2013.
Europese importeurs van Chinese zonnepanelen moeten vanaf donderdag een extra belasting betalen van 11,8 procent. De al aangekondigde importheffing op zonnepanelen uit China gaat definitief door, maakte eurocommissaris De Gucht van Handel in Brussel bekend.

Nefit heeft eerder dit jaar de prijzen voor zijn zonnepanelen (EU) blijvend verlaagd.

Bekijk video

 

Bosch concentreert alle activiteiten op gebied HR-wandketels in Nederland in het merk NEFIT

12 december 2012
Bosch Thermotechniek heeft besloten om alle activiteiten in de Nederlandse markt onder te brengen in één bedrijf met één verkooporganisatie. Deze verkooporganisatie gaat zich met het merk Nefit in de komende jaren concentreren op HR-wandketels en aanverwante producten en met het merk Bosch op producten voor industrie en utiliteit. De veranderingen zullen vanaf voorjaar 2013 geleidelijk worden doorgevoerd.

In de zeer concurrerende Nederlandse markt voor HR-wandketels blijkt steeds minder plek voor twee A-merken van één organisatie. Daarbij komt dat het productassortiment van Nefit en Bosch elkaar meer en meer overlappen. Ook de organisaties achter beide merken zijn steeds meer samengegroeid. Gekozen wordt nu om alle activiteiten te concentreren in het merk Nefit. Aan dit ijzersterke Nederlandse merk wordt extra kracht bijgezet door het zichtbaar te koppelen aan de internationale Bosch-organisatie.

In het marktsegment voor industrie en utiliteit worden alle activiteiten onder de vlag gebracht van het merk Bosch. Op deze wijze kan internationaal een efficiencyslag worden gemaakt, die zal leiden tot een overzichtelijker productprogramma en betere dienstverlening. Voor de Nederlandse markt betekent dit dat alle producten van het merk Buderus geleidelijk zullen worden overgezet naar Bosch.

Nefit, Bosch, Buderus - de drie merken van Bosch Thermotechniek B.V. Om bovengenoemde veranderingen te versterken, worden alle activiteiten voor de drie merken Nefit, Bosch en Buderus per 1 januari 2013 samengebracht in Bosch Thermotechniek B.V.

 

Nefit op de Internationale BouwBeurs 2013

December 2012
Nefit op de Internationale BouwBeurs 2013

Nefit op de Internationale BouwBeurs 2013.
De roep om topprestaties en innovatie in de bouw is groter dan ooit. Op de Internationale BouwBeurs, van 4 t/m 9 februari in Jaarbeurs Utrecht, vindt u alle producten, kennis en contacten die u nodig heeft om de uitdaging aan te gaan. Traditiegetrouw vindt u op de Nefit-stand ook deze editie de laatste ontwikkelingen op het gebied van energiezuinig verwarmen en duurzame energie.

De highlights van Nefit op de BouwBeurs 2013 zijn:

  • de nieuwe generatie energiezuinige Nefit HR-toestellen voor nieuwbouw, renovatie en particuliere vervangingsmarkt
  • de nieuwe hybride HR-systemen met lucht/water warmtepomp of ventilatiewarmtepomp
  • de nieuwe generatie PV-systemen en thermische zonne-energie
  • grootvermogen verwarmingsystemen voor utiliteit en industrie

Wij nodigen u van harte uit een bezoek te brengen aan de Nefit-stand, 09C090.

Vraag hier uw gratis bezoekerspas aan!

 

Grote belangstelling voor regeling zonnepanelen

December 2012
Voor de subsidie zonnepanelen die op 2 juli werd opengesteld is veel animo. Er is voor ruim 21 miljoen euro aan aanvragen ingediend wat overeenkomt met het beschikbare budget voor 2012. Aanvragers die geen subsidie meer kunnen krijgen uit het budget van 2012, krijgen in 2013 subsidie uit het budget voor 2013.

Particulieren die zonnepanelen aanschaffen om in hun eigen energiebehoefte te voorzien, kunnen 15% van het aankoopbedrag terugkrijgen. De regeling vloeit voort uit het Lenteakkoord.


De stand van zaken
Momenteel heeft Agentschap NL ruim 39.000 aanvragen ontvangen. 36.500 particulieren hebben vanaf 2 juli subsidie ontvangen. Daarmee zorgt de regeling voor 105.000 kWp duurzame energieopwekking. Er was vanaf 2 juli 2012 een bedrag van 21.550.000 euro aan subsidie beschikbaar voor de regeling zonnepanelen voor particulieren. Dit budget is inmiddels op.

Particulieren die een volledige aanvraag indienden, of dat dat nog gaan doen in 2012, en buiten budget van 2012 vallen krijgen subsidie vanuit het budget voor 2013. Deze subsidie wordt zo spoedig mogelijk in 2013 verleend.

Subsidie aanvragen
Het aanvragen van subsidie in 2012 kan nog tot 28 december 17.00 uur. Dit kan snel en gemakkelijk via het digitale eLoket. U kunt dit jaar nog subsidie aanvragen, maar de regeling loopt ook in 2013 door. In 2013 wordt opnieuw budget gepubliceerd. Agentschap NL zorgt ervoor dat consumenten zo snel mogelijk een besluit ontvangen op hun aanvraag.

Meer informatie
Informatie over de subsidieregeling, het aanvragen en de afhandeling is te vinden op Agentschap NL.


Naar productoverzicht

Naar Agentschapnl.nl/zonnepanelen.

 

Nefit TrendLine: de nieuwe generatie HR-ketels

Nefit TrendLine HR-ketels November 2012
De nieuwe generatie intelligente en robuuste HR-ketels voor het middensegment heet TrendLine. Leverbaar in twee uitvoeringen: 25 kW (CW4) en 30 kW (CW5), beide met 35 kW piekvermogen voor snel warm water. Het toestel kenmerkt zich door intelligente, zelflerende software en een nieuwe, gepatenteerde High Speed warmtewisselaar.

Maximale betrouwbaarheid
De innovatieve warmtewisselaar, ontwikkeld in het Nefit Kenniscentrum, is twee keer zo klein als die van vergelijkbare toestellen. Hij reageert sneller op warmtevraag en maakt efficiëntere warmteoverdracht mogelijk. Om zoveel vermogen in zo’n compacte wisselaar te kunnen stoppen, past Nefit als eerste cv-fabrikant een unieke lastechnologie toe: Friction Stir Welding. Resultaat: een maximale technische levensduur en dito betrouwbaarheid. Net als bij TopLine geldt ook voor TrendLine: 15 jaar garantie op de wisselaar.

Klaar voor 2015
De TrendLine is future proof met een Low Energy pomp (42,5% zuiniger dan de huidige A-labelnorm) en een Multi-gasblok voor veranderende gassamenstellingen en andere gassoorten. De solide messing hydrauliek garandeert een extra lange levensduur.

Meer over TrendLine

 

Nefit op Installatie Vakbeurs

Installatie HB September 2012
Op 11, 12 en 13 september 2012 vindt de veertiende editie van de Installatie Vakbeurs Hardenberg plaats. Uiteraard is ook Nefit dit jaar weer vertegenwoordigd op dé vakbeurs voor installatie- en sanitairbranche! U kunt ons bezoeken in hal 5 / standnummer 530 tijdens openingstijden (14.00 - 22.00 uur).

Bestel nu hier uw gratis kaarten

 

Hoogste score klanttevredenheid

Juli 2012
Nefit wordt door installateurs al jaren op rij het meest genoemd als het gaat om klanttevredenheid. Ook in 2012 scoort Nefit weer hoog als een van de fabrikanten waar w-installateurs het meest tevreden over zijn. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende klanttevredenheidonderzoek van Bouwkennis.

Bosch en Nefit favoriet
Dit jaar is Nefit ruim vertegenwoordigd in de top 5 van w-installateurs met een nummer twee positie voor de productgroep cv-ketels en een derde plaats voor de productgroep warmtepompen en vijfde plaats voor de productgroep boilers. Het merk Bosch is gestegen naar plaats één. Nefit en Bosch maken beide deel uit van het wereldwijde Robert Bosch concern met kwaliteit en service als belangrijkste pijlers.

Onderzoek
Voor het klanttevredenheidonderzoek zijn in de maanden mei en juni 346 w-installateurs en 308 adviseurs telefonisch geënquêteerd. Onder w-installateurs is de klanttevredenheid op twaalf aspecten doorgemeten voor in totaal 60 fabrikanten.

Publicatie datum: 26-07-2012

Bron: BouwKennis

 

Nefit duurzaamste cv-ketelmerk

April 2012
Nefit is het cv-ketelmerk met het meest duurzame imago onder werktuigbouwkundige installateurs. Dat blijkt uit de Duurzaamheid & Energie Monitor 2012 van marktonderzoeksbureau BouwKennis. (bron: Bouwkennis, USP Marketing Consultancy, april 2012).

Nefit zonne-energie De fabrikant van de toekomst moet serieus werk maken van duurzaamheid om de klant van morgen aan zich te blijven binden. Steeds meer particulieren en bedrijven vinden duurzame producten en diensten immers belangrijk. Een duurzaam imago helpt bedrijven hierbij om de concurrentie voor te blijven. Maar welke merken hebben momenteel het meest groene imago?

Onderzoek installateurs
Om dit te achterhalen is voor een groot aantal merken binnen de installatie- en bouwsector in kaart gebracht welk imago zij hebben op het gebied van duurzaamheid. In de w-installatiesector komt Honeywell op de eerste plaats. Nefit volgt deze fabrikant echter op de voet.

Nefit Duurzaam
Nefit gelooft in duurzame verwarmingsoplossingen. Naast hybride oplossingen, waarbij HR-technologie gekoppeld wordt aan bijvoorbeeld warmtepomptechnologie, investeert Nefit als enige cv-ketelfabrikant in een breed duurzaam programma met zowel photovoltaïsche, als photothermische zonne-energie.

Meer over de groenste merken in de installatiesector >>

Naar productoverzicht

 

Nefit ProLine beste uit de test

Beste uit de test, meest voordelig keuze
ProLine beste uit de test Januari 2012
De Nefit ProLine komt bij de Consumentenbond als ''Beste uit de Test'' in de laatste cv-keteltest (november 2011). Van alle geteste toestellen is de ProLine bovendien het voordeligst. Een slimme keuze voor de kwaliteits- én prijsbewuste consument.

Hoogstscorend
Alleen de hoogstscorende producten krijgen het predicaat Beste koop en Beste uit de test. De Consumentenbond kent deze onderscheidende predicaten alleen toe aan producten of diensten die de hoogste resultaten behalen in strenge vergelijkende tests en analyses.

Het predicaat 'Beste uit de test' onderstreept dat dit toestel volgens de Consumentenbond een uitstekende keuze is voor veel consumenten. De Consumentenbond heeft geen 'Beste koop' aangewezen in deze test.

Publicatiedatum: januari 2012

Naar Consumentenbond
Naar product

 

5000-ste ketel voor Staedion in vier jaar tijd

December 2011
De feestelijke aansluiting van een Nefit ProLine HR-ketel in de Werfstraat in Den Haag was afgelopen week een mijlpaal in de uitstekende ketensamenwerking tussen wooncorporatie Staedion, Breman Service Rotterdam en de fabrikanten Nefit en Intergas. In een periode van slechts vier jaar werden maar liefst 5.000 HR-ketels geplaatst ter vervanging van voornamelijk sterk verouderde ketels en moederhaarden. Veiligheid, energiebesparing, CO2-reductie en optimale beheersing van zowel vervangings- als onderhoudskosten stonden centraal binnen dit partnership dat ook de komende jaren wordt voortgezet.

Vier jaar geleden maakte Breman een inventarisatie van alle verwarmingsinstallaties in de 32.000 woningen van Staedion in en om Den Haag, waarvan twee derde een individuele cv-installatie betrof. Een flink deel daarvan bleek sterk verouderd en toe aan vervanging. Bovendien was de diversiteit in merken en toestelmodellen groot, wat efficiënt onderhoud, snelle levering van onderdelen en beheersing van onderhoudskosten flink bemoeilijkte.

Total cost of ownership
Om de aanschaf- en onderhoudskosten voor de corporatie te optimaliseren en te beheersen stapten Staedion en Breman af van de oude opdrachtgever-installateur relatie. Ze gingen als eersten in de markt een partnership aan waarbij het gezamenlijke beheer van alle verwarmingsinstallaties en total cost of ownership centraal stonden. Niet de laagste aanschafprijs, maar de laagste totale kosten gedurende de complete levensduur van de installatie gaven vanaf dat moment de doorslag bij investeringsbeslissingen.

Nefit en Intergas
Aan de hand van een gezamenlijk opgesteld vervangings- en investeringsplan werden uiteindelijk twee fabrikanten geselecteerd waarmee het traject zou worden volbracht: Nefit en Intergas. Uiteraard werd bij die selectie verder gekeken dan de kosten alleen. De optelsom van lage kosten, optimale bedrijfszekerheid en veiligheid, forse energiebesparing en CO2-reductie en gegarandeerd goede service gaf de doorslag.

Inhaalslag en CO2-reductie
De normaal binnen de markt concurrerende merkfabrikanten Nefit en Intergas participeren beide inmiddels al vier jaar binnen het gesloten partnership. Inmiddels zijn een aanzienlijke vervangingsinhaalslag en een CO2-reductie van 59 procent gerealiseerd. Het vervangingstraject wordt daarom ook de komende jaren op dezelfde wijze en met dezelfde partijen voortgezet.

Feestelijk moment
Breman, Nefit en Intergas brachten op 9 november jl. een gezamenlijke felicitatie uit aan Ronald Brekelmans, directeur Services bij Staedion (zie foto). De bewoonster van de Haagse woning waar de 5000-ste HR-ketel werd geïnstalleerd kreeg naast een feestelijke bos bloemen een klokthermostaat cadeau.