Slimme service op afstand

 

Nefit eService: een gemak bij een ongemak
Iedereen maakt het wel een keer mee: thuiskomen in een koud huis omdat er iets mis blijkt te zijn met de cv-installatie. Met de slimme Nefit Easy is dit verleden tijd. Uw installateur kan op afstand service verlenen. Dat is het unieke gemak van Nefit eService!

  • Direct een melding op smartphone, al vóórdat er een storing is
  • Met één druk op de knop uw installateur informeren
  • Uw installateur kan uw cv-toestel op afstand controleren en soms al direct het probleem oplossen

De eService-functie van uw Easy thermostaat voorkomt dus onaangename verrassingen en maakt een ongekend snelle oplossing mogelijk. En u hoeft er niet eens voor thuis te blijven!

Hoe werkt eService?

 

1. U krijgt direct een melding als er iets mis dreigt te gaan

Direct een melding op uw smartphone
Is er of dreigt er een cv-storing? Dan verschijnt er direct een storingsmelding in het display van uw Easy thermostaat en op uw smartphone.

[1] [2] [3]

U kunt de melding met één druk op de knop doormailen naar uw installateur*. Of doorbellen, als u dat liever doet (3).

*Uw vaste installateur kan zijn digitale visitekaartje versturen naar uw Nefit Easy app. Zo heeft u direct beschikking over zijn contactgegevens en kunt u bijvoorbeeld storingsmeldingen met een druk op de knop doorzetten.

 

2. U informeert uw installateur met een druk op de knop

Uw installateur is snel op de hoogte
Uw installateur ontvangt een e-mail met daarin uw storingsmelding. Via zijn app ziet hij om wat voor storing het gaat en welke oplossingen mogelijk zijn.

 

3. U geeft uw installateur toestemming voor service op afstand

Toegang tot uw cv-ketel
Om direct service op afstand te verlenen kan uw installateur u om toegang op afstand vragen. Om die toegang te verlenen gebruikt u de toegangscode die wordt getoond in uw Easy app.

6] [7]

U kunt deze met een druk op de knop doorsturen of doorbellen.

 

4. Uw installateur kan meteen aan het werk

Service op afstand
Met de code krijgt uw installateur tijdelijk toegang tot de electronica van uw cv-ketel.

[8]

Na te zijn ingelogd kan de installateur gedurende een uur via zijn app op afstand uw cv-toestel analyseren, sensorwaarden uitlezen en waar nodig instellingen wijzigen en verschillende functies testen. Ook kan hij op afstand het toestel resetten, zodat u in ieder geval niet in de kou komt te zitten.

 

5. U houdt de controle

U houdt de controle
Uw installateur werkt dus op afstand aan een oplossing, terwijl u rustig door kunt gaan met waar u mee bezig was. U kunt tijdens de servicesessie uw Easy niet bedienen. De installateur heeft maximaal een uur de tijd. Op het display van uw Easy en in de Easy app loopt een tijdklok mee. Na een uur wordt de servicesessie automatisch beëindigd. U kunt tussentijds op elk gewenst moment de servicesessie stoppen door de toestemming in te trekken.

[10]

 

6. Probleem opgelost

Na beëindiging van de werkzaamheden
Is uw installateur klaar of wordt de sessie automatisch beëindigd? Dan ontvangt u direct een melding via uw app.

[11]

En u kunt uw verwarming weer gewoon via Easy en de Easy app bedienen.

Sommige problemen kan uw installateur direct op afstand verhelpen. In andere gevallen zal hij een afspraak met u maken voor een reparatie aan het toestel zelf. Hij weet dan al precies wat er mis is en welk onderdeel er eventueel vervangen moet worden. Zo ondervindt u veel minder ongemak en zit u er sneller weer warm bij.

 

Serviceverzoek
Wanneer uw ketel goed lijkt te functioneren en u toch service wil, kunt u dit makkelijk regelen via uw Nefit Easy app. Met een druk op de knop dient u een serviceverzoek in bij uw vaste installateur.

[12] [12] [13]