Nieuwsarchief

Medewerkers Nefit fietsen naar het werk voor het goede doel: 5.634 Euro voor de Vrienden van het Deventer Ziekenhuis

Op 22 juni overhandigde Gezienus Hoving namens de directie van Nefit een cheque van 5634 Euro aan dhr Jan Willen Holthuis, de voorzitter van de stichting Vrienden van het Deventer Ziekenhuis. Dit bedrag is door de medewerkers bijeen gebracht d.m.v. een sponsoractie ter gelegenheid van de landelijke Fietsnaarjewerkdag op 28 mei. Maar liefst 200 medewerkers kozen er op die dag voor om met de fiets naar het werk te komen. Medewerkers bepaalden zelf op basis van het aantal kilometers het te sponsoren bedrag. De directie heeft deze inleg vervolgens verdubbeld. De collega met de langste afstand heeft die dag maar liefst 143 kilometer afgelegd.

Vrienden van het Deventer Ziekenhuis
De medewerkers van Nefit hebben gekozen voor een goed doel binnen de Deventer gemeenschap. De vrienden van het Deventer Ziekenhuis zijn (ex-)patiënten die hun dank tonen voor de verleende zorg, bedrijven die het DZ steunen, of gewoon mensen die in het ziekenhuis geïnteresseerd zijn en zich misschien wel een beetje DZ-fan voelen. Het primaire doel van de Vrienden is het creëren van een band tussen bedrijven, organisaties, doelgroepen én het Deventer Ziekenhuis. Een ander doel is het verwerven van geld voor projecten die het verblijf van patiënten en bezoekers veraangenamen. Het gaat daarbij om zaken die niet uit het zorgbudget kunnen worden betaald, maar wel belangrijk zijn voor het welbevinden van onze gasten. Het geld komt binnen via fondsen, giften, legaten, of eenmalige inzamelingsacties.

Vaker op de fiets
De landelijke Fietsnaarjewerkdag wordt jaarlijks georganiseerd. Directeur Gezienus Hoving van Nefit: “Fietsen naar het werk is gezond, goed voor het milieu en het zorgt ook voor minder files en parkeerproblemen. We hopen door dit evenement dat er meer mensen vaker op de fiets komen. En ik ben er best trots op dat medewerkers van ons bedijf dit initiatief hebben gekoppeld aan een sponsoractie. Daarmee hebben we twee goede doelen tegelijkertijd bediend!”

 

Nieuw kwaliteitslabel voor veilig en energiezuinig stoken.

OK CV 25 februari 2015 – OK CV is een nieuw label dat het aantal ongevallen met verwarmingsketels moet verminderen en cv-installaties zuiniger moet maken. Minister Stef Blok plakte in Den Haag voor het eerst de sticker OK CV op een verwarmingsketel. Hij deed dat samen met Rob Trouwborst, directeur van het eerste installatiebedrijf in Nederland dat het nieuwe kwaliteitslabel mag voeren. OK CV moet het aantal ongevallen met verwarmingsketels verminderen en cv-installaties tegelijkertijd zuiniger maken. Installatiebedrijven mogen het label alléén voeren als ze aan strenge eisen voldoen. Zo moeten zij de cv-ketels van hun klanten laten inspecteren en onderhouden door een gediplomeerd Energie Service Specialist.

Goed, veilig en energiezuinig
De Energie Service Specialist staat centraal in het kwaliteitslabel OK CV. Hij heeft een intensieve opleiding gevolgd en kan daardoor het onderhoud exact uitvoeren volgens de voorschriften van de fabrikant. Voor maximale veiligheid meet hij bovendien de CO- en CO2-waarden. Tenslotte krijgt de eigenaar van de cv-ketel van de Energie Service Specialist ook een schriftelijk advies over het energiezuinig gebruik van de cv-ketel. Woningeigenaren en woningcorporaties die kiezen voor een installatiebedrijf met het label OK CV kunnen erop vertrouwen dat hun cv-ketel goed, veilig en energiezuinig werkt.

Landelijke registratie
De Energie Service Specialist wordt zelf ook gecontroleerd. Niet alleen moet hij over een speciaal diploma beschikken, de Stichting OK voor Installaties gaat met steekproeven ook na of het onderhoud van de cv-installatie volgens de regels plaatsvindt. Dat gebeurt met behulp van een landelijke databank waarin alle onderhoudsbeurten worden geregistreerd.

Initiatief
OK CV is een initiatief van branchevereniging UNETO-VNI, de gezamenlijke cv-ketelfabrikanten en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties draagt financieel bij aan het project. CV OK heeft daarnaast de steun van Aedes, Brandweer NL, de Consumentenbond, Milieu Centraal, VACpunt Wonen, Vastgoed Belang, Verbond van Verzekeraars, Vereniging Eigen Huis, VvE Belang en de Woonbond.

Bron: anp

 

Binnenlandse groei zonne-energie verdubbelt

15 januari 2015 - De binnenlandse groei van zonne-energie blijft zich verdubbelen, ook in 2013.
Dit staat in het Nederlandse National Survey Report PV Power Applications 2013 dat onlangs is gepubliceerd.

In dit rapport staan de ontwikkelingen in 2013 beschreven op het gebied van zonne-energie in Nederland: het onderzoek, de industrie en de marktontwikkelingen. De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland stimuleert zonne-energie in opdracht van het ministerie van Economische Zaken.

Interne markt ontwikkelt zich positief
Alle deelnemende landen sturen jaarlijks een nationale update aan het International Energy Agency (IEA). RVO.nl doet dat voor Nederland. Uit het rapport blijkt dat een aantal trends zich ook in 2014 doorzet: de positieve ontwikkeling van de interne markt.

Bron: www.rvo.nl

 

Slimme thermostaten: bij Easy géén verborgen kosten

Vara Kassa 10 december 2014 - Een slimme thermostaat, al dan niet geleverd bij een energiecontract, blijkt minder goedkoop dan het lijkt. Verborgen kosten drijven de rekening flink op. Dat meldt het televisieprogramma Kassa zaterdag, dat met vergelijkingssite Gaslicht.com onderzoek deed. Met een slimme thermostaat, niet te verwarren met een slimme meter in de kast, kan bijvoorbeeld de verwarming op afstand worden bediend. Dat de kosten bij een aantal thermostaten oplopen, komt door installatiekosten en kosten voor updates. Als hij bij een meerjarig contract van een energiebedrijf zit, lopen gebruikers daarnaast een bonus mis doordat ze niet kunnen overstappen.
Bron: Nu.nl / ANP

Uit dit onafhankelijk onderzoek komt Nefit Easy overigens goed naar voren: eenmalige aanschaf, geen verplicht contract en géén verborgen kosten.

Bekijk hier het item van Kassa over slimme thermostaten

 

Nieuwe service: veiligheidsinspectie door Nefit

3 november - Naar aanleiding van de recente publiciteit over problemen door fouten bij de installatie van nieuwe cv-ketels wordt Nefit regelmatig benaderd door consumenten voor een „veiligheidscheck“ van hun Nefit-toestel.

In eerste instantie adviseert Nefit om contact op te nemen met de eigen installateur. In die gevallen waar geen sprake is van een onderhoudscontract of vaste installateur, biedt Nefit als fabrikant de mogelijkheid van een veiligheidsinspectie door een Nefit-servicemonteur. De inspectie gebeurd op basis van een standaard checklist die alle relevante controlepunten omvat. Het vaste bedrag dat Nefit voor een veiligheidsinspectie in rekening brengt bedraagt € 60,- (incl. BTW).

Resultaat van de inspectie kan zijn dat Nefit adviseert bepaalde werkzaamheden uit te laten voeren, waarbij indien mogelijk wordt doorverwezen naar de eigen installateur. In die gevallen waar geen sprake is van bestaande relatie met een installatie- of onderhoudsbedrijf verwijst Nefit naar de erkende Nefit Dealers, zoals vermeld op de Nefit-website.

In het kader van de veiligheid adviseert Nefit in alle gevallen om een onderhouds- en servicecontract af te sluiten bij de Nefit Dealer.

 

Koolmonoxidevergiftiging: eisen nodig aan kwaliteit installateurs

3 november 2014 - Bij de installatie van nieuwe cv-ketels worden teveel fouten gemaakt en daardoor neemt het aantal gevallen van koolmonoxidevergiftiging toe. Voorzitter Tjibbe Joustra van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zegt dat installateurs vaak niet vakbekwaam zijn. Jaarlijks komen gemiddeld tien mensen om door koolmonoxidevergiftiging en raken er honderd gewond. Ouderwetse open geisers, waarin het reukloze gas ontstaat door onvolledige verbranding, waren er vroeger doorgaans de oorzaak van.

Het EO-programma Dit is de Dag Onderzoek meldt vandaag dat het aantal ongelukken met koolmonoxide vorig jaar is toegenomen, terwijl er minder oude geisers in Nederlandse huizen worden gebruikt. In 2013 lag de oorzaak bij 83 gevallen in de cv-ketel, tegenover dertig door geisers. Bij de installatie van die moderne apparaten worden fouten gemaakt, waardoor het gas toch vrijkomt.

Beunhazen
Installateur is een vrij beroep. Er worden geen eisen aan installateurs gesteld en daardoor hebben beunhazen vrij spel. Joustra: "Koolmonoxide is een onderschat probleem. Hier vallen behoorlijk wat slachtoffers. Wij vinden het van belang dat vakbekwame mensen langskomen om iets te installeren. Daar hebben mensen gewoon recht op."

Brandweer Nederland vindt dat er eisen moeten worden gesteld aan de kwaliteit van installateurs en wil dat de rijksoverheid dat regelt. Ook moet er onmiddellijk een verbod komen op het gebruik van oude geisers. Charles Meijer van Brandweer Nederland zegt dat het terugdringen van deze geisers nog altijd veel te langzaam gaat.

Bron: www.nos.nl

 

Nefit start nieuwe campagne op TV en radio

Oktober 2014 - Vanaf 6 oktober is de nieuwe TV-campagne van Nefit van start gegaan. In de campagne staan de slimme thermostaat Nefit Easy en de nieuwe generatie Nefit HR-ketels centraal. Thema van de campagne is: Dubbel besparen met Nefit. Naast een aanzienlijke besparing op energiekosten kunnen consumenten namelijk profiteren van een aantrekkelijke actie. Bij aanschaf van een Nefit TrendLine HR-ketel of één van de actiecombinaties ontvangen zij tijdelijk € 100,- tot € 350,- euro retour.

De TV-commercial is dagelijks een groot aantal keren te zien op de meeste nationale zenders. Daarnaast is Nefit Easy ook te zien in verschillende tv-programma’s en later dit najaar te horen op alle grote radiozenders.

 

Oproep water- en energiebedrijven: douche maximaal vijf minuten

4 september 2014 - Gemiddeld staan we in Nederland negen minuten onder de douche en gebruiken we 51 liter water. Ter vergelijking: in 1992 gebruikten we per douchebeurt nog 40 liter en stonden we 7,5 minuut onder de douche. In dat kader roepen Water- en energiebedrijven en milieuorganisaties op om korter te douchen.

De oproep wordt gedaan op de eerste Nationale WaterSpaarders Dag (4 september 2014). Water- en energiebedrijven en organisaties als het Wereld Natuur Fonds vragen mensen voortaan maximaal vijf minuten te douchen. "Met vier minuten korter douchen besparen we jaarlijks met zijn allen 77.000 olympische zwembaden vol warm water." Een gezin van vier personen zou zo 220 euro per jaar minder kwijt zijn aan de energierekening!

Beluister radiofragment

De slimme Nefit Easy thermostaat biedt een unieke mogelijkheid om bewust om te gaan met water- en energiegebruik. Via de Douchetimer van Nefit Easy kan per douchebeurt een maximale tijd ingesteld worden.

Lees meer over de Douchetimer van Nefit Easy

Bron: www.nos.nl

 

Installateurs meest tevreden over Nefit

28 juli 2014 - Nefit stelt zich al sinds jaar en dag ten doel om de beste service te verlenen. Wij zijn er dan ook bijzonder trots op dat we voor de vierde keer in vijf jaar uit de bus komen als de nummer een. Nefit is ook dit jaar het merk waarover installerend Nederland het meest tevreden is. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende klanttevredenheidonderzoek van Bouwkennis.

Tweede jaar op rij
''Fabrikant van cv-ketels Nefit heeft voor het tweede jaar op rij de hoogste klanttevredenheid onder W-installateurs. Het verbeteren van de klanttevredenheid moet voor elke organisatie een topprioriteit zijn. De BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid peilt daarom jaarlijks de klanttevredenheid van E-installateurs, W-installateurs en adviseurs met de belangrijkste fabrikanten en handelaren. Onder installateurs is van twaalf belangrijke aspecten de tevredenheid gemeten, onder adviseurs van elf. Daarnaast is ook een algemeen tevredenheidcijfer per merk gevraagd. De top-5 is opgemaakt aan de hand van dit cijfer.''

Top-5 door elkaar geschud
De top-5 wordt in vergelijking met vorig jaar redelijk door elkaar geschud en kent zelfs twee nieuwe gezichten. De top-5 kent één fabrikant van cv-ketels minder dan vorig jaar. Nefit en Bosch pakken twee posities in de top-5. Bosch zakt wel naar een vierde plaats. Als fabrikant van cv-ketels claimt Nefit voor het tweede jaar op rij de nummer 1-positie.

Bekijk het volledige artikel op Bouwkennis.nl

 

Nefit-medewerkers fietsen 4000 euro bijelkaar voor het goede doel

Nefit steunt Deventer Sportploeg 2 juni 2014 - Medewerkers van Nefit/Bosch hebben door met de fiets naar het werk te gaan een bedrag van 4000 euro opgehaald voor de Deventer Sportploeg. De cheque werd overhandigd aan Maarten van Koolwijk, sponsormanager van de Deventer Sportploeg.

300 fietsende medewerkers
Het grote bedrag is door de medewerkers bijeen gebracht door middel van een sponsoractie ter gelegenheid van de landelijke Fietsnaarjewerkdag op 22 mei. Maar liefst 300 medewerkers kozen er op die dag voor om met de fiets naar het werk te komen. Medewerkers bepaalden zelf op basis van het aantal kilometers het te sponsoren bedrag. De directie heeft deze inleg vervolgens verdubbeld. De collega met de langste afstand heeft op de bewuste dag maar liefst 150 kilometer afgelegd. Nefit Industrial, Bussink Koek en Budgetgift uit Deventer hebben als sponsor het evenement mede ondersteund.

Meest bijzondere sportploeg
De medewerkers van Nefit hebben gekozen voor een goed doel in vestigingsplaats van Nefit/Bosch. De Deventer Sportploeg is volgens hen de meest bijzondere sportploeg van Deventer. Alle sporters hebben namelijk een verstandelijke beperking. Zij sporten bij verschillende reguliere sportverenigingen in de stad, op hun eigen niveau. En met ruim 80 sporters en meer dan 30 coaches/begeleiders doet de Deventer Sportploeg in juni mee aan de Special Olympics in Heerenveen. De cheque ter waarde van 4000 euro werd overhandigd aan Maarten van Koolwijk, sponsormanager van de Deventer Sportploeg.

Vaker op de fiets
De landelijke Fietsnaarjewerkdag wordt jaarlijks georganiseerd. Directeur Gezienus Hoving van Nefit/Bosch: “Fietsen naar het werk is gezond, goed voor het milieu en het zorgt ook voor minder files en parkeerproblemen. We hopen door dit evenement dat er meer mensen vaker op de fiets komen. En ik ben er best trots op dat medewerkers van ons bedrijf dit initiatief hebben gekoppeld aan een sponsoractie. Daarmee hebben we twee goede doelen tegelijkertijd bediend!”

 

Energiebespaarfonds van start

21 januari 2014 - Woningeigenaren kunnen vanaf vandaag aankloppen bij het Energiebespaarfonds voor een lening om hun huis energiezuiniger te maken.

Nieuwe HR-ketel of zonnepanelen?
Nefit Zonnestroom Via het Energiebespaarfonds kan bijvoorbeeld worden geïnvesteerd in woningisolatie of een nieuwe HR-ketel. Het fonds voorziet ook in de aanschaf van zonnepanelen, met als voorwaarde dat daarvoor 50 procent van de lening wordt gebruikt, en de andere 50 procent voor andere energiebesparende maatregelen. De kosten van de lening zijn fiscaal aftrekbaar. Alle veertien mogelijkheden staan vermeld op ikinvesteerslim.nl.

Woonakkoord
In het fonds wordt samengewerkt door de Rijksoverheid, de Rabobank en de ASN bank. Het fonds is een uitvloeisel van het Woonakkoord dat vorig jaar werd gesloten en werd in oktober al aangekondigd. Het is de bedoeling dat huiseigenaren hun woning energiezuiniger gaan maken. Aan de andere kant worden bedrijven in de bouw- en installatiesector op die manier aan nieuwe opdrachten geholpen.

Maak uw huis energiezuiniger
Een HR-ketel of zonnepanelen kunnen in meerdere opzichten veel opleveren. Voor gericht advies bij het kiezen van de juiste product of systeem kunt u ons bellen: 0570 67 85 00. Of kijk op onze website.

Welke HR-ketel past bij u?
Besparen met zonnepanelen

Bron: www.nos.nl

 

Nefit Easy in Eigen Huis & Tuin

9 november 2013 - Het klus- en lifestyleprogramma Eigen Huis & Tuin besteedde aandacht aan de slimste thermostaat van Nederland. Het RTL4's populaire programma wordt wekelijks door bijna een miljoen Nederlanders bekeken.

Nefit Easy te zien in Eigen Huis & Tuin

Quinty liet Ilse het gemak van de meegebrachte thermostaat bij haar thuis zien. De Nefit Easy stelt de verwarming automatisch in op de voorkeuren van de aanwezige gebruiker(s). Via de bijbehorende gratis app kun je de thermostaat van een afstand bediening. Heel handig als je op weg bent naar huis en in een heerlijk verwarmd huisje terecht wilt komen! Ben je gewoon thuis, dan kun je met je de touchscreen van de thermostaat eenvoudig de door jouw gewenste temperatuur instellen. De meeste thermostaten zijn niet heel aantrekkelijk om aan de wand te hebben. Deze is echter heel chique en strak in design en pas in elk huishouden!

De thermostaat is los te koop en dus zit je niet vast aan een energiecontract of maandelijkse abonnementskosten. De Nefit Easy detecteert de aanwezige smartphones in huis. Dit maakt het mogelijk dat de thermostaat hoger gaat wanneer de koukleum van het gezin thuiskomt en automatisch daalt in temperatuur wanneer de laatste bewoner het huis uit gaat. Dat maakt elke cv-ketel een stuk efficiënter in energieverbruik. Verder kun je met de app onder andere het gasverbruik voor verwarming en warm water zien en vergelijken met vorige perioden. Het is zelfs mogelijk om via de app de duur van een douchebeurt te beperken. Handig als sommige gezinsleden wel erg lang onder de douche blijven staan! Daarnaast krijg je altijd een melding wanneer er iets mis is of dreigt te gaan met je cv-ketel. Dat is nog eens handig!

Uitzending gemist?

Bekijk hier het item over Nefit Easy.

 

Nefit Easy wint eerste prijs

12 oktober 2013 - De eerste erkenning voor Nefit Easy is een feit. Een onafhankelijke jury heeft zich in Helmond gebogen over de bijna 60 inzendingen voor de Erkenningen Goed Industrieel Ontwerp 2013. De jury was van mening dat Nefit Easy vanaf heden het predicaat Goed Industrieel Ontwerp mag voeren in de categorie design concepten. De uitreiking van de prijs vindt plaats op 22 oktober 2013.

Een Erkenning Goed industrieel Ontwerp® is hét keurmerk voor goed industrieel ontwerp in Nederland, al 29 jaar. Het onderstreept het innovatieve en gebruikersvriendelijke design van Nefit Easy. De Erkenning Goed Industrieel Ontwerp (GIO) is een onafhankelijke prijs op initiatief van de stichting Designlink. De Erkenningen Goed Industrieel Ontwerp wordt ondersteund door een keur aan representatieve beroeps- en brancheorganisatie, kennis- en onderwijsinstellingen en intermediairs en wordt door de keten zelf bekostigd. Sinds 1986 konden meer dan 1.000 producten worden bekroond. Een Erkenning heeft de vorm van een certificaat die de inzender het recht geeft om het GIO beeldmerk te mogen gebruiken in samenhang met het betreffende product.

 

Nefit start nieuwe campagne op TV en radio

oktober 2013
Nefit is een nieuwe landelijke consumentencampagne gestart om bekendheid te geven aan de slimme thermostaat Nefit Easy. De campagne bestaat onder meer uit tv-spots op een tiental nationale zenders. In de spot wordt een van de vele voordelen van Nefit Easy uitgelicht: het simpel op afstand kunnen bedienen van je verwarming met je smartphone, zónder dat je vastzit aan een contract of een abonnement.

Inmiddels is de campagne aangevuld met spots op de radio. Als achtergrondmuziek voor de spots heeft Nefit gekozen voor de bekende klassieker ''Easy'' (Faith no More, 1993. Origineel van Lionel Richie / The Commodores). Daarnaast zet Nefit dynamische webbanners in en worden enkele duizenden billboards geplaatst door heel Nederland. De boodschap in alle uitingen: Easy, de slimste thermostaat. Hoe simpel kan het zijn?

Bekijk de tv-spot
Beluister de radio-commercial
Beluister de radio tag-on

 

Betere informatie over garanties op zonnepanelen nodig

CentroSolar De consument wil betere uitleg over de verschillende vormen van garantie op zonne-energiesystemen. Dit blijkt uit onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van Centrosolar. Het onderzoek toont aan dat er veel onduidelijkheid bestaat over de verschillen tussen product- en vermogensgaranties op zonnepanelen. Meer transparantie in de markt is daarom wenselijk, zowel voor de consument als de installateur en fabrikant.

Het onderzoek werd uitgevoerd om te achterhalen op welke manier de consument zich oriënteert op zonnepanelen. Hierbij werd onderscheid gemaakt tussen consumenten die zonnepanelen bezitten en consumenten die zich al eens op de aanschaf van zonnepanelen hadden georiënteerd.

Uit de survey blijkt dat de garantievoorwaarden die gelden voor zonnepanelen zowel voor de huidige bezitters van panelen als de oriënterende groep consumenten onvoldoende duidelijk zijn. Toch menen vrijwel alle consumenten (93%) dat deze voorwaarden voor zonnepanelen belangrijk zijn. Met name het verschil tussen de twee soorten garanties, de productgarantie en de vermogensgarantie, blijkt ingewikkeld. 77 procent van de consumenten meende dat dit verschil niet duidelijk genoeg gemaakt was tijdens het oriëntatieproces.

Het onderzoek bevestigde het vermoeden: de meeste consumenten weten niet precies wanneer men op welk type garantie aanspraak kan maken. Bijna alle consumenten (94%) vinden dat zij beter geïnformeerd moeten worden over beide garantievormen.

Ruim driekwart van de consumenten (76%) weet op dit moment niet dat er geen aanspraak op de vermogensgarantie gemaakt kan worden als er sprake is van een verminderde opbrengst door een defect in de materialen. Uit de vermogensgarantie kan de consument opmaken hoeveel jaar de fabrikant minimaal verwacht dat de zonnecellen een bepaalde hoeveel energie opwekken. Dit type garantie geldt dus enkel op de zonnecellen. Deze is bovendien alleen van toepassing indien een eventueel verminderd vermogen niet veroorzaakt is door een defect in het materiaal rondom de cellen, zoals het glas of de folie aan de achterzijde.

In het geval van een defect in het materiaal, zoals een glasbreuk of vochtinslag, kan men aanspraak maken op de productgarantie. In de meeste gevallen geldt hiervoor een garantietermijn van 5 tot 10 jaar. Op de vermogensgarantie kan alleen aanspraak worden gemaakt wanneer het vermogen van de panelen lager is dan verwacht, maar dit niet door een materiaaldefect wordt veroorzaakt. Deze termijn ligt meestal rond de 25 jaar. Wanneer een module na 11 jaar bijvoorbeeld door delaminatie kapot gaat, dan heb je niks aan je vermogensgarantie. Delaminatie zou namelijk onder de productgarantie vallen.

Als de consument kiest voor een kwaliteitsproduct zal hij in de meeste gevallen geen aanspraak hoeven maken op garanties. Wanneer de garantietermijnen vastgesteld zijn op basis van uitvoerige levensduurtests, zullen de panelen immers voldoen aan alle producteisen.

Bij de oriëntatie op zonnepanelen letten consumenten het vaakst op prijs, rendement en opbrengst. De garantievoorwaarden werden door 41 procent genoemd als een aspect waarop men let. Toch blijkt veel informatie onbekend en weet 52 procent van de huidige zonnepanelenbezitters ook niet precies hoeveel jaar garantie hij op zijn installatie heeft. Fabrikanten, verkopers en installateurs hebben de verantwoordelijkheid om duidelijk over hun producten te communiceren, vertrouwen te scheppen en zekerheid te bieden. Op die manier weet de consument precies welke eventuele risico’s hij bij een bepaalde productkeuze neemt of juist vermijdt.

Bron: CentroSolar

 

Subsidie op: zonne-energie blijft aantrekkelijk

6 september 2013 – Subsidie op: zonne-energie blijft aantrekkelijk.
Het beschikbaar gestelde budget voor de subsidieregeling zonnepanelen voor 2013 is op. Er is zoveel animo dat er meer aanvragen zijn dan beschikbaar is aan subsidie. Maar ook zonder subsidie blijft zonne-energie aan belang winnen. Niet voor niets, want voor veel particulieren en ondernemers is het een aantrekkelijke investering met rendementen waar de beste spaarrekening nog niet in de buurt komt. Voor ondernemers zijn er bovendien interessant mogelijkheden voor belastingaftrek. Laat u voorlichten door de Nefit Dealer over de voor u optimale mogelijkheden om te profiteren van Nefit zonne-energie.

Vind uw Nefit Dealer

Meer over de subsidieregeling

 

Subsidie zonnepanelen raakt op

15 juli 2013 - Stand van zaken subsidieregeling zonnepanelen voor particulieren.
AgentschapNL maakt op haar website bekend dat er op 12 juli 2013 nog ongeveer 6,7 miljoen euro aan subsidie beschikbaar is. De verwachting is dat er net als vorig jaar een eindsprint plaats gaat vinden. Vermoedelijk is de subsidiepot binnen anderhalve maand leeg. Als u nog wilt profiteren van energie van de zon én van de subsidieregeling zonnepanelen van de overheid, wacht dan niet te lang meer met de aanschaf van zonnepanelen. Vraag nu een offerte aan bij uw Nefit Dealer.

Vind uw Nefit Dealer

Meer over de subsidieregeling

 

Nefit introduceert Easy, de slimste thermostaat

Nefit Easy leverbaar in september

21 juni 2013 – Nefit introduceert een slimme thermostaat die op afstand kan worden bediend. De ‘Nefit Easy’ maakt bovendien service aan de cv-ketel op afstand mogelijk. De slimme thermostaat biedt consumenten daarmee veel gemak en stelt installateurs in staat hun klanten betere service te bieden.

Easy, smart en effiënt
Met Nefit Easy kan de gebruiker de verwarming thuis overal ter wereld te bedienen met smartphone, tablet of pc. De bediening via het touchscreen van de thermostaat en de bijbehorende app is bijzonder eenvoudig. Easy ziet op basis van de aanwezige smartphones wie er thuis is. Doordat het apparaat zelflerend is, wordt de verwarming automatisch afgesteld op de voorkeuren van de aanwezige gebruikers. Met de slimme thermostaat wordt de verwarming thuis efficiënter gebruikt en wordt inzichtelijk hoeveel gas er wordt verbruikt voor verwarming en warm water. Voor het gebruik van de thermostaat hoeft geen contract of abonnement te worden afgesloten.

Service op afstand
Gebruikers van de Nefit Easy ontvangen via hun smartphone direct bericht als de thermostaat signaleert dat er een cv-storing is of dreigt te ontstaan. Dit bericht, inclusief foutcode, kan de gebruiker desgewenst met een druk op de knop doorsturen naar de installateur. Dat stelt de installateur in staat efficiënter service te verlenen.

Prijs en beschikbaarheid
Nefit Easy is vanaf september beschikbaar voor consumenten voor een adviesprijs van € 257,00 incl. BTW. De bijbehorende app kan gratis worden gedownload via de Apple App Store of Google Play. Na de introductie komen via automatisch updates diverse functies beschikbaar, waaronder het zelflerend vermogen en diverse in-app opties. De slimme thermostaat kan ook met andere merken cv-ketels worden gecombineerd. De adapter voor het aansluiten op cv-ketels van andere fabrikanten is vanaf december 2013 verkrijgbaar.

Meer over Nefit Easy

 

Heffing op zonnepanelen uit China

Juni 2013.
Europese importeurs van Chinese zonnepanelen moeten vanaf donderdag een extra belasting betalen van 11,8 procent. De al aangekondigde importheffing op zonnepanelen uit China gaat definitief door, maakte eurocommissaris De Gucht van Handel in Brussel bekend.

Nefit heeft eerder dit jaar de prijzen voor zijn zonnepanelen (EU) blijvend verlaagd.

Bekijk video

 

Grote belangstelling voor regeling zonnepanelen

December 2012
Voor de subsidie zonnepanelen die op 2 juli werd opengesteld is veel animo. Er is voor ruim 21 miljoen euro aan aanvragen ingediend wat overeenkomt met het beschikbare budget voor 2012. Aanvragers die geen subsidie meer kunnen krijgen uit het budget van 2012, krijgen in 2013 subsidie uit het budget voor 2013.

Particulieren die zonnepanelen aanschaffen om in hun eigen energiebehoefte te voorzien, kunnen 15% van het aankoopbedrag terugkrijgen. De regeling vloeit voort uit het Lenteakkoord.


De stand van zaken
Momenteel heeft Agentschap NL ruim 39.000 aanvragen ontvangen. 36.500 particulieren hebben vanaf 2 juli subsidie ontvangen. Daarmee zorgt de regeling voor 105.000 kWp duurzame energieopwekking. Er was vanaf 2 juli 2012 een bedrag van 21.550.000 euro aan subsidie beschikbaar voor de regeling zonnepanelen voor particulieren. Dit budget is inmiddels op.

Particulieren die een volledige aanvraag indienden, of dat dat nog gaan doen in 2012, en buiten budget van 2012 vallen krijgen subsidie vanuit het budget voor 2013. Deze subsidie wordt zo spoedig mogelijk in 2013 verleend.

Subsidie aanvragen
Het aanvragen van subsidie in 2012 kan nog tot 28 december 17.00 uur. Dit kan snel en gemakkelijk via het digitale eLoket. U kunt dit jaar nog subsidie aanvragen, maar de regeling loopt ook in 2013 door. In 2013 wordt opnieuw budget gepubliceerd. Agentschap NL zorgt ervoor dat consumenten zo snel mogelijk een besluit ontvangen op hun aanvraag.

Meer informatie
Informatie over de subsidieregeling, het aanvragen en de afhandeling is te vinden op Agentschap NL.


Naar productoverzicht

Naar Agentschapnl.nl/zonnepanelen.

 

Actie: win een jaar lang gratis warmte

Oktober 2012
Bij aankoop van een Nefit HR-ketel via de erkende Nefit Dealer tussen 1 oktober en 31 december 2012 maken consumenten kans op een jaar lang gratis warmte van Nefit. Elke week betaalt Nefit iemand zijn of haar gasrekening van het afgelopen jaar terug.

Een einde aan te hoge energierekeningen
Door te kiezen voor een zuinige Nefit HR-ketel kunnen huishoudens veel besparen op hun energieverbruik. Uit elke euro aan aardgas haalt een Nefit extra veel warmte en warm water. Afhankelijk van de situatie kan dat tientallen tot honderden euro’s voordeel per jaar opleveren.

Beluister hier de radiocommercial (MP3 0,51 MB)

 

Hoogste score klanttevredenheid

Juli 2012
Nefit wordt door installateurs al jaren op rij het meest genoemd als het gaat om klanttevredenheid. Ook in 2012 scoort Nefit weer hoog als een van de fabrikanten waar w-installateurs het meest tevreden over zijn. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende klanttevredenheidonderzoek van Bouwkennis.

Bosch en Nefit favoriet
Dit jaar is Nefit ruim vertegenwoordigd in de top 5 van w-installateurs met een nummer twee positie voor de productgroep cv-ketels en een derde plaats voor de productgroep warmtepompen en vijfde plaats voor de productgroep boilers. Het merk Bosch is gestegen naar plaats één. Nefit en Bosch maken beide deel uit van het wereldwijde Robert Bosch concern met kwaliteit en service als belangrijkste pijlers.

Onderzoek
Voor het klanttevredenheidonderzoek zijn in de maanden mei en juni 346 w-installateurs en 308 adviseurs telefonisch geënquêteerd. Onder w-installateurs is de klanttevredenheid op twaalf aspecten doorgemeten voor in totaal 60 fabrikanten.

Bron: BouwKennis

 

Nefit duurzaamste cv-ketelmerk

April 2012
Nefit is het cv-ketelmerk met het meest duurzame imago onder werktuigbouwkundige installateurs. Dat blijkt uit de Duurzaamheid & Energie Monitor 2012 van marktonderzoeksbureau BouwKennis. (bron: Bouwkennis, USP Marketing Consultancy, april 2012).

Nefit zonne-energie De fabrikant van de toekomst moet serieus werk maken van duurzaamheid om de klant van morgen aan zich te blijven binden. Steeds meer particulieren en bedrijven vinden duurzame producten en diensten immers belangrijk. Een duurzaam imago helpt bedrijven hierbij om de concurrentie voor te blijven. Maar welke merken hebben momenteel het meest groene imago?

Onderzoek installateurs
Om dit te achterhalen is voor een groot aantal merken binnen de installatie- en bouwsector in kaart gebracht welk imago zij hebben op het gebied van duurzaamheid. In de w-installatiesector komt Honeywell op de eerste plaats. Nefit volgt deze fabrikant echter op de voet.

Nefit Duurzaam
Nefit gelooft in duurzame verwarmingsoplossingen. Naast hybride oplossingen, waarbij HR-technologie gekoppeld wordt aan bijvoorbeeld warmtepomptechnologie, investeert Nefit als enige cv-ketelfabrikant in een breed duurzaam programma met zowel photovoltaïsche, als photothermische zonne-energie.

Meer over de groenste merken in de installatiesector >>

Naar productoverzicht

 

Nefit ProLine beste uit de test

Beste uit de test, meest voordelig keuze
ProLine Januari 2012
De Nefit ProLine komt bij de Consumentenbond als ''Beste uit de Test'' in de laatste cv-keteltest (november 2011). Van alle geteste toestellen is de ProLine bovendien het voordeligst. Een slimme keuze voor de kwaliteits- én prijsbewuste consument.

Hoogstscorend
Alleen de hoogstscorende producten krijgen het predicaat Beste koop en Beste uit de test. De Consumentenbond kent deze onderscheidende predicaten alleen toe aan producten of diensten die de hoogste resultaten behalen in strenge vergelijkende tests en analyses.

Het predicaat 'Beste uit de test' onderstreept dat dit toestel volgens de Consumentenbond een uitstekende keuze is voor veel consumenten. De Consumentenbond heeft geen 'Beste koop' aangewezen in deze test.

Naar producten

 

5000-ste ketel voor Staedion in vier jaar tijd

Januari 2011 De feestelijke aansluiting van een Nefit ProLine HR-ketel in de Werfstraat in Den Haag was afgelopen week een mijlpaal in de uitstekende ketensamenwerking tussen wooncorporatie Staedion, Breman Service Rotterdam en de fabrikanten Nefit en Intergas. In een periode van slechts vier jaar werden maar liefst 5.000 HR-ketels geplaatst ter vervanging van voornamelijk sterk verouderde ketels en moederhaarden. Veiligheid, energiebesparing, CO2-reductie en optimale beheersing van zowel vervangings- als onderhoudskosten stonden centraal binnen dit partnership dat ook de komende jaren wordt voortgezet.

Vier jaar geleden maakte Breman een inventarisatie van alle verwarmingsinstallaties in de 32.000 woningen van Staedion in en om Den Haag, waarvan twee derde een individuele cv-installatie betrof. Een flink deel daarvan bleek sterk verouderd en toe aan vervanging. Bovendien was de diversiteit in merken en toestelmodellen groot, wat efficiënt onderhoud, snelle levering van onderdelen en beheersing van onderhoudskosten flink bemoeilijkte.

Total cost of ownership
Om de aanschaf- en onderhoudskosten voor de corporatie te optimaliseren en te beheersen stapten Staedion en Breman af van de oude opdrachtgever-installateur relatie. Ze gingen als eersten in de markt een partnership aan waarbij het gezamenlijke beheer van alle verwarmingsinstallaties en total cost of ownership centraal stonden. Niet de laagste aanschafprijs, maar de laagste totale kosten gedurende de complete levensduur van de installatie gaven vanaf dat moment de doorslag bij investeringsbeslissingen.

Nefit en Intergas
Aan de hand van een gezamenlijk opgesteld vervangings- en investeringsplan werden uiteindelijk twee fabrikanten geselecteerd waarmee het traject zou worden volbracht: Nefit en Intergas. Uiteraard werd bij die selectie verder gekeken dan de kosten alleen. De optelsom van lage kosten, optimale bedrijfszekerheid en veiligheid, forse energiebesparing en CO2-reductie en gegarandeerd goede service gaf de doorslag.

Inhaalslag en CO2-reductie
De normaal binnen de markt concurrerende merkfabrikanten Nefit en Intergas participeren beide inmiddels al vier jaar binnen het gesloten partnership. Inmiddels zijn een aanzienlijke vervangingsinhaalslag en een CO2-reductie van 59 procent gerealiseerd. Het vervangingstraject wordt daarom ook de komende jaren op dezelfde wijze en met dezelfde partijen voortgezet.

Feestelijk moment
Breman, Nefit en Intergas brachten op 9 november jl. een gezamenlijke felicitatie uit aan Ronald Brekelmans, directeur Services bij Staedion (zie foto). De bewoonster van de Haagse woning waar de 5000-ste HR-ketel werd geïnstalleerd kreeg naast een feestelijke bos bloemen een klokthermostaat cadeau.